Компетентнісний підхід кардинально змінює освітню роль учня - із реципієнта (того, хто сприймає інформацію) він перетворюється на активного учасника освітнього процесу, самостійного суб'єкта навчальної діяльності, котрий здобуває, перевіряє, обробляє та використовує інформацію. (Із Концепції Нової української школи) Дитина ХХІ століття - це вже не учень, а здобувач знань. Учитель ХХІ не навчає, а допомагає дитині здобувати знання, координує її дії.(Із Закону України "Про освіту")

неділя, 10 лютого 2019 р.

Олександр Грін. «Пурпурові вітрила». Головні герої твору

  7 клас

Тема: Олександр Грін. «Пурпурові вітрила». Головні герої твору

Мета: поглибити знання учнів про художній твір як видатне явище мистецтва; розвивати навички переказу тексту, творчі здібності школярів; уміння аналізувати прозовий текст, художні образи; поглиблювати навички виразного читання, словесного малювання; сприяти вихованню моральних якостей учнів, віри у велику силу добра й кохання.

Обладнання: портрет Гріна, підручник Є. Волощук, О.Слободянюк «Зарубіжна література», буктрейлер до твору, роздатковий матеріал для роботи в групах
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Ключові компетентності:
1)     спілкування державною мовою;
2)     уміння вчитися;
3)     соціальна та громадянська компетентності.
Предметні компетентності:
1)     знання художнього твору у єдності змісту та форми;
2)     розуміння специфіки оригіналу та художнього перекладу;
3)     формування читацького досвіду та якостей творчого читача;
4)     порівняння літературних творів (компаративний аналіз або його елементи);
5)     уміння творчо – критично осмислювати зміст художнього твору.
Наскрізні лінії:
1)     громадянська відповідальність (НЛ -2);
2)     здоров’я та безпека (НЛ - 3)

                                                                                                                     Епіграф


Я  зрозумів одну немудру істину.
Вона в тому, щоб робити так звані чудеса своїми руками.
О. Грін

Перебіг уроку
Забезпечення емоційної готовності до уроку
Ти- сам загадка. Відгадай себе.
І все, мабуть, тоді на місце стане.
Червоне, біле, ніжно-голубе
Відкриється за шторою туману
                              В. Крищенко

 І. Рольва гра «Монолог Сашка Гринєвського»
.
Я, Сашко Гринєвський, захоплювався творами Жуля Верна, Джонотана Свіфта, Джека Лондона. Доля улюблених героїв додавала мені сили жити. Я мріяв стати капітаном, плавати на великому кораблі, відкривати невідомі землі, тому в 16 років приїхав до Одеси, щоб вирушити у кругосвітню подорож. Але усі капітани мені відмовляли. Я ледве не помер з голоду. Нарешті мені пощастило: мене взяли матросом на корабель. Моряк з мене не вийшов, я мусив  визнати, що  трудові  будні  разюче  відрізняються  від  фантазій  про  романтичні подорожі:  служба  обернулася  тяжкою  працею,  насмішками  товаришів і  знущанням  хазяїв. Мене списали з корабля, далекі краї залишились в моїх мріях.

                                            Запитання до учнів
-Чий монолог ви прослухали?
 -Про що мріяв О.Грін?
-Чи здійснилися його мрії?
-Як пов’язані його нездійснені мрії з твором  «Пурпурові  вітрила»?



ІІ. Хвилинка літероатурознавців

     Які роди літератури вам відомі?
     Як написані прозові твори?
     Назвіть відомі вам жанри прози?


     Робота з роздатковим матеріалом «Від відомого до нового»
      Серед зазначених жанрів прози знайти
1)     відомі;
2)     невідомий (той, що раніше не вивчався) - феєрія

ІІІ. Прийом «знайди ознаки»

- Що таке феєрія?( Феєрія —  театральна  або  циркова  вистава  з фантастичними ефектами  й трюками;  у переносному  значенні:  чарівне,  казкове видовище).
Доведіть, що твір є феєрією(Вигадана країна і місто, казковий Егль, корабель із пурпуровими вітрилами, казковий світ, де збуваються мрії).

ІV. Повідомлення теми та мети уроку(запис у робочих зошитах).
 V. Робота в групах (підібрати із наявних «пазлів» те, що стосується Ассоль та Грея)

               1 група -Ассоль                                   2 група - Грей

3)     Егль, Каперна, галерея з портретами родичів,замок(палац), обпечений зап’ясток (здоров’я та безпека (НЛ - 3))
 старовинна дорога каблучка, «Секрет», вугляр, Артур, Лонгрен, корабель на картині, капітан,кораблик, Мері, Меннерс.

V.  Добір матеріалу для характеристики Ассоль.

   Учні працюють з текстом, підтверджуючи свої думки.


 Слова - паролі (необхідно заповнити асоціативною інформацією)

Сім’я          Друзі     Егль    Мрія  
                   
                    Булінг щодо Ассоль (вчитель наголошує,коментує)



Узагальнення  напрацьованого

 VI. Добір матеріалу для характеристики Грея.


-      Учні працюють з текстом, підтверджуючи свої думки.


 Слова - паролі (необхідно заповнити асоціативною інформацією)




       Сім’я          Друзі       Ассоль       Капітан      Здійснення мрії

 Узагальнення  напрацьованого
-          
-        VII. Прийом «Знайди спільне у героїв»

             Учні, використовуючи текст, наводять приклади

(несхожість на інших, мрійливість, віра в здійснення мрії)

      VIII. Перегляд буктрейлеру до твору.

   
     IX. Робота над епіграфом.
     X. Складання сенкану:
,
                  Хлопчики – «Ассоль»

                  Дівчатка – «Грей»
      XI. «Мікрофон»
 
               Сьогодні я зрозумів(ла)…


       XII. Завдання додому.

               Підготувати власне висловлення на тему: «Чудеса треба творити власними руками»

Немає коментарів:

Дописати коментар